( והאם  זה  נחוץ ??? )

במידה  והננו  משופעים  בכסף  ואף  לא  איכפת  לנו  להאכיל  קרוב  משפחה  זה  או  אחר  כגון  רעיה , בן  וכדומה  במשך  ימים  ארוכים אוכל  חד  גוני  ומונוטוני  אזי  אכן  אין  צורך  לחשב  את  הכמות הנקנית .( גם עדר פרות בחצר הבית היה פותר את הבעיה בקלות רבה. )

לאילו  המודאגים  שמה  ללא  חישוב  הם  יקנו  כמות  הקטנה  מסך  המשקל  הדרוש  להאבסת  אורחיהם  בחזקה  שניה  או  שלישית  אכן  ידועים  מקרים  שכאלה  בקרב  עדת  היושבים  בציון  אולם  כל  המקרים  המתועדים  הנם  לא  מהמאה  הזו.

לאלו  מכם  שעברו  את  ההקדמה  הטרחנית  ועדיין  מעונינים בחישוב  הכמות  יש  לעבור  לשורה  הבאה .

הגורם  המרכזי  בחישוב  הכמות  (=גבינות) הוא  מספר  האנשים .

ממספר  זה  יש  להוריד  כל  איש  הקצר  מגיל  16. לאוכלוסייה  זו  ניתן וחובה  למצוא  מענה  אחר  .פיצה  או  המבורגר ישמחו  את נפשם יותר. וכל  מה  שישמח  אותם  יאריך  את  ימינו .

כמות  האנשים  הנותרת  כפול  125 גרם ( גם 150 זה בסדר.אבל זה הסוף. ) הנה  כמות  הגבינה  אותה  יש   לרכוש   (הכוונה  לגבינות  מכל  המינים ) מקדם  זה  מתייחס  לארוחה  מלאה  ומתוך  ההנחה  שהתוספות  הנלוות  הנם  בכמות  שלא עולה על  כ – 175 גרם  לאדם מקסימום , (ניתן  גם  לחשב  כ-125 גרם)

בכל  מקרה    יש  לחשב  את  סך  המשקל  של  כל  המוצרים שנקנו  לאכילה למעט  פירות  סלטים  ירוקים  ולחם  . את  הכמות  שנתקבלה  יש  לחלק  למספר  המוזמנים  ובמידה  והתוצאה  עולה  על   400,גרם  יש  לבצע  תוכנית  קיצוצים  מידית . (כמובן שניתן להזמין עוד נפשות.)(או אולי לבחור עבי כרס יותר, וכן הלאה וכן הלאה.)

לחישוב  כמות  הגבינה  לקוקטייל  המקדם הנו  75  גרם .

אסור  לשכוח  שלא  משנה  מה  נאמר  או  נגדיר  ישנם  דברים  החזקים מאתנו  נוכל  לומר  ולחזור  ולומר  שהאירוע  הנו קוקטייל  אבל   במידה ושעת  ההזמנה  הנה 7 או  בסביבה  הציפייה הנה  לאוכל והרבה .שלא  לדבר  על  שעות  הצהרים  בהם  אנשים  מצפים  לאכול  בוהריים . (ברנץ') .

אבל אל   פחד למרות הכול לא זכור במקומותינו שהמזון לא הספיק לבני המשפחה לשבועיים הבאים. אם לא למעלה מזאת וזאת לאחר שהכרחנו אי אלו דודות וקרובי משפחה רחוקים יותר לקחת טעימה לקרובים ממש רחוקים שלא הגיעו. (זה שלא טרחנו להזמין אותם לא יכול להחשב כתירוץ לאי הגעתם.)

ובא לציון גואל.

 ותזכרו לא משנה מה הרמה הכמות או נהרות הזיעה והכסף שנשפכו תמיד יהיו נפשות זכות וטהורות  שיצקצקו בלשון ינידו את האף ימינה ושמאלה וילחשו כרעם בהר סיני זה הכל ?